Betalning
Fakturan skickas till kund på post eller mail efter leverans/montering av gardiner.
Betalnings vilkor privatperson 10 dagar netto.
Betalnings vilkor Företagskunder 30 dagar netto.
Beställning
Endast personer över 18 år och som är folkbokförda i Sverige får handla.
Efter slutförd beställning skickas en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen.
Ändringar i en beställning kan endast göras om ordern inte har börjat tillverkas. Kunden skickar då ett e-mejl till oss och berättar om de ändringar du vill utföra. Kontakta oss innan 24h för att göra ändringar i din beställning
Garanti
På våra plisségardiner gäller 24 månaders garanti från inköpsdatumet. Spara din faktura/orderbekräftelse, det dokumentet gäller som garantibevis.
Garantin täcker material- och tillverkningsfel, reparationsarbeten, nödvändiga material. Garantin omfattar inte reparationer eller andra besök hos kunden.
Garantin täcker inte
Solskydd som gått sönder på grund av något annat än tillverkningsfel.
Skador som beror på felaktigt bruk eller skadegörelse.
Skador som beror på smuts från insekter.
Justeringar, reparationer eller byten av reservdelar som beror på normalt slitage, vårdslöst bruk av produkten.
Leverans
Vårt mål är att alltid leverera dina produkter fortast möjligt. Leverans sker normalt inom ca 2-10 arbetsdagar till kund.
Priser
Samtliga priser på vår sajt är i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Våra produkter är indelade olika prisgrupper beroende på deras material.
Reklamation
Om varan brister i kvalitet ska kunden kontakta oss skriftligen och beskriva problemet inom 30 dagar från leveransdatum. I första hand ersätter vi den gamla varan med en ny. Mått tolerans på +- 1 mm tillämpas.
Retur
Eftersom vi säljer måttbeställda varor kan vi INTE erbjuda någon returrätt. Detta i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen
4 §: Ångerrätt på en vara gäller inte distansavtal om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.
Ångerrätt mer info...
Konsument
Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. Observera att enligt Distans- och Hemförsäljningslagens 4 § gäller inte ångerrätt, om avtalet avser: "En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal". Exempel på sådana varor är måttbeställda varor såsom markiser, persienner, plisségardiner, etc.